Засідання профкому

     25 березня відбулося засідання профспілкового комітету в online-режимі.

 

   

     На засіданні профкому розглянули питання:

  1. Про стан захворюваності на COVID-19 та підсумки страхування серед працівників університету.
  2. Інформація про будівництво житла для працівників університету.
  3. Інформація про літнє оздоровлення членів профспілки та їх дітей у 2021 році.
  4. Про грошові видатки первинної профспілкової організації.
  5. Про надання нецільової благодійної (матеріальної) допомоги з профспілкових коштів.
  6. Про грошові виплати, як винагорода профспілковим активістам за поданнями голів профбюро підрозділів.

     Про стан захворюваності на COVID-19 серед працівників університету виступив голова профкому працівників, заступник голови комісії з соціального страхування у звꞌязку з тимчасовою втратою працездатності університету, кандидат економічних наук – Копчак Юрій Степанович. Він відзначив, що спостерігалася динаміка зростання кількості хворих серед працівників університету в січні-березні, жовтні-листопаді 2020 року, а також на початку 2021 року – зокрема, за 3 місяці цього року вже зареєстровано 76 листків непрацездатності (див. Таблицю 1)

Таблиця 1. Аналіз стану захворюваності працівників університету

за період з 01.01.2020р. по 17.03.2021р. здійсненого на підставі зареєстрованих комісією із соціального страхування у звꞌязку

з тимчасовою втратою працездатності листків непрацездатності

№ п/п 2020 рік 2021 рік
Місяць Кількість ЛН Примітки Місяць Кількість ЛН Примітки
1.       Січень 59   Січень 59  
2.       Лютий 54   Лютий 13 зменшення кількості ЛН пояснюється відсутністю в області бланків ЛН
3.       Березень 42   Березень 4
4.       Квітень 17      
5.       Травень 23      
6.       Червень 27      
7.       Липень 13      
8.       Серпень 39      
9.       Вересень 35      
10.   Жовтень 87 збільшення кількості ЛН пояснюється зростанням кількості хворих на COVID-19    
11.   Листопад 53    
12.   Грудень 34      
  Разом: 483     76  

     Тенденція щодо зменшення зареєстрованих листків непрацездатності за лютий-березень цього року пояснюється тим, що наразі в Івано-Франківській області відсутні бланки лікарняних, тому особам, які хворіють видають довідки, які будуть замінятись лікарняними одразу коли появляться бланки. За інформацією Івано-Франківського Обласного відділення Фонду соціального страхування України проведено тендер 15 березня і бланки лікарняних для області вже друкуються. На сьогодні видано 10 тис. довідок, які будуть обміняні на листки непрацездатності, оскільки зазначені довідки не приймаються до нарахування, бо вони лише засвідчують причину відсутності працівника на роботі – його тимчасову непрацездатність, тому їх обовꞌязково треба буде обміняти на листки непрацездатності встановленого зразка затвердженого Міністерством охорони здоров’я. Навіть якщо з 1 липня 2021 року запрацює система електронних лікарняних, то все одно паперові лікарняні будуть оплачені. Певний час ще відбуватиметься перехід в систему електронних листків непрацездатності, тому будуть прийматися також паперові лікарняні. Як зазначили в уряді запуск електронних лікарняних дозволить державі зекономити багато коштів та зробити систему видачі листків непрацездатності прозорою, швидкою, що й унеможливить у свою чергу виникнення випадків корупції пов’язаних із «купівлею» лікарняних.

     З-поміж всієї кількості зареєстрованих лікарняних більшість причин непрацездатності складають: захворювання загальне 456 ЛН (81%), решта – вагітність та пологи 49 ЛН (9%), невиробничі травми – 33 ЛН (6%), догляд (за дітьми) – 21 ЛН (4%).

      Аналіз кількості листків непрацезадтності по структурних підрозділах за період з 01.01.2020р. по 17.03.2021р.:

Адміністративно-господарська частина – 145;

Загально-університетські служби – 61;

Наукова бібліотека – 40;

Навчально-науковий Інститут мистецтв – 32;

Факультет природничих наук – 32;

Факультет іноземних мов – 26;

Факультет історії політології і міжнародних відносин – 25;

Івано-Франківський коледж – 22;

Економічний факультет – 19;

Педагогічний факультет – 17;

Дендропарк – 16;

Навчально-науковий Юридичний інститут – 14;

Бухгалтерія – 13;

Коломийський навчально-науковий інститут – 11;

Факультет фізичного виховання і спорту – 11;

Факультет психології – 11;

Інформаційно-обчислювальний центр – 10;

Факультет туризму – 9;

Факультет математики та інформатики  – 9;

Фізико-технічний факультет – 9;

Факультет філології – 9;

Інститут післядипломної освіти та довузівської підготовки – 5;

Планово-фінансовий відділ – 4;

Кафедра фізичного виховання – 4;

Кафедра іноземних мов – 4;

Колишня кафедра Безпеки життєдіяльності – 1.

     Наразі Фонд соціального страхування України виплачує лікарняні та декретні у повному обсязі. Фонд соціального страхування України робить все можливе, аби застраховані особи отримали допомогу якнайшвидше, однак сьогодні є затримки в строках фінансування. Тривалість затримки коливається, адже залежить від суми щоденних надходжень до бюджету Фонду. На сьогодні затримка складає 21 робочий день або 1,8 млрд грн, а також непрофінансовані заяви-розрахунки на суму 0,8 млрд грн, термін оплати яких складає 10 робочих днів відповідно до законодавства. Як пояснюють у Фонді чисельні затримки пов’язані не з різким ростом видатків через пандемію, а викликані зволіканням у подачі заяв-розрахунків. Фонд здійснює фінансування на підставі отриманої від вашого роботодавця заяви-розрахунку – саме від дати її подачі, у першу чергу, залежить дата виплати. Головне також не втрачати зв’язок із роботодавцем, бухгалтером та комісією із соціального страхування університету, а також слідкувати за виплатами лікарняних онлайн на сайті чи телеграм-каналі Фонду соціального страхування України.

     COVID-19 оплачується згідно листка непрацездатності як захворювання загальне відповідно до страхового стажу застрахованої особи, а саме:

100% середньої заробітної плати (доходу) – застрахованим особам, які мають стаж понад вісім років;

70% середньої заробітної плати (доходу) – застрахованим особам, які мають стаж від пꞌяти до восьми років;

60% середньої заробітної плати (доходу) – застрахованими особам, які мають стаж від трьох до пꞌяти років;

50% середньої заробітної плати (доходу) – застрахованим особам, які мають стаж до трьох років.

     Тільки самоізоляція від COVID-19 згідно Постанови КМУ від 11.03.2020 р. № 211 виплачується у розмірі 50% середньої заробітної плати (доходу) незалежно від страхового стажу.

     Загалом з 01.09.2020 р. в університеті зареєстровано – 104 працівники, які захворіли на коронавірус, зокрема за останній тиждень – 10 працівників.

     За період з квітня 2020 року по березень 2021 року матеріальну допомогу в розмірі 1 тис. грн. отримали 119 працівників різних структурних підрозділів на лікування у звꞌязку з COVID-19 згідно поданих заяв. На засідання профкому 25.03.2021 р. було поставлено на розгляд ще 26 заяв працівників, які захворіли на коронавірус. Найбільша кількість захворювань спостерігалася в жовтні-грудні 2020р. та в січні–лютому цього року.

По підрозділах:

Адміністративно-господарської частини – 34;

Загально-університетських служб і бухгалтерії – 22;

Економічного факультету – 10;

Факультету історії, політології і міжнародних відносин – 8;

Факультету іноземних мов – 7;

Факультету туризму – 7;

Навчально-наукового Інституту мистецтв – 7;

Наукової бібліотеки – 6;

Педагогічного факультету – 6;

Факультету філології – 5;

Івано-Франківського коледжу – 4;

Факультет фізичного виховання і спорту – 4;

Факультету природничих наук – 3;

Кафедри іноземних мов – 3;

Фізико-технічного факультету – 3;

Факультету математики та інформатики – 1.

     Про підсумки страхування серед працівників університету доповів проректор з науково-педагогічної роботи та соціально-економічного розвитку, голова комісії з соціального страхування у звꞌязку з тимчасовою втратою працездатності університету Шинкарук Ярослав Іванович. Він зазначив, що згідно листа Міністерства освіти і науки України за підписом т.в.о. міністра Сергія Шкарлета відповідно до якого Міністерством освіти і науки України підписано меморандум про співробітництво з провідними страховими компаніями України у зв’язку зі зростанням виявлених захворювань на гостру респіраторну хворобу COVID-19, спричинену коронавірусом SARS-CoV-2 в університеті працівники мають можливість приєднатися до страхування від нещасних випадків або на випадок хвороби в страхових компаніях «УНІКА» та «Універсальна». Всього до страхування приєдналося понад 200 працівників університету, в тому в тому числі 7 студентів. Також до університету надійшов лист із Департамента освіти і науки України про можливість працівників безкоштовно вакцинуватися. На даний момент виявили бажання вакцинуватися працівники факультету філології, педагогічного факультету, Коломийського Навчально-наукового інституту, Навчально-наукового Інституту мистецтв.

      Заслухавши та обговоривши перше питання профактив прийняв рішення про продовження роботи щодо посилення заходів (страхування, вакцинування, надання матеріальних допомог) спрямованих для запобігання поширення та подолання наслідків COVID-19, в тому числі з метою профілактики захворюваності та оздоровлення працівників університету посилити використання оздоровчих баз Навчально-наукового рекреаційно-реабілітаційного центру, університетського спортивно-оздоровчого комплексу “Смерічка”.

    З інформацією про можливість працівників долучитися до придбання житла в будівельній компанії «Сократ» виступив голова Інформаційно-обчислювального центру Бедрій Тарас Романович. Також голови профбюро мали можливість поспілкуватися та поставити питання менеджеру компанії – Метулько Івану. Він зазначив, що компанія «Сократ Інвест» пропонує готові рішення приватних будинків та послуги з ремонту і будівництва. Ми пропонуємо сучасні, готові будинки з усіма комунікаціями: газ, електрика, каналізація, вода. Будинки добротно збудовані з якісних матеріалів та, зі зручним, компактним плануванням. Житловий комплекс «Сімейний» в якому пропонується працівникам придбати житло розташований на Пасічній неподалік Обласної клінічної лікарні. Це житло комфорт класу, як зазначив п. Метулько, в ньому передбачено підземний паркінг, ліфт вантажопідйомністю до 1 тис. кг до 12 поверху, пꞌятикамерні вікна, покращена шумоізоляція. Будинок мурується в дві з половиною цегли, монолітно-каркасне перекриття дозволить мешканцям здійснювати перепланування квартири. Про питання щодо придбання житла детальніше можна дізнатися в офісі компанії, що знаходиться на площі Ринок, 18а неподалік міської Ратуші. Після обговорення питання профком постановив затвердити координатором з питань придбання житла для працівників університету в будівельній компанії «Сократ» – голову профбюро Інформаційно-обчислювального центру Бедрія Тараса Романовича.

     З інформацією про літнє оздоровлення членів профспілки та їх дітей у 2021 році доповів голова профкому Копчак Юрій Степанович. Він зазначив, що за умови стабілізації епідеміологічної ситуації Спортивно-оздоровчий комплекс «Смерічка» влітку працюватиме за графіком:

I зміна з 02 червня – 20 червня – 18 днів

II зміна з 22 червня – 12 липня – 21 день

III зміна з 14 липня – 3 серпня – 21 день

IV зміна з 5 серпня – 25 серпня – 21 день

     Відпочинкову зміну для працівників університету та членів їх сімей планується здійснити з 25 по 31 серпня, а навчально-методичний табірний збір студентів I курсу факультету фізичного виховання і спорту з 10 по 20 вересня.

     Профком постановив задля узгодження питання щодо встановлення доплати вартості путівок запросити на наступне засідання профкому директора Спортивно-оздоровчого комплексу «Смерічка» Сою Миколу Михайловича.

     Наприкінці заслухали інформацію бухгалтера профкому Чучук Ольги Дмитрівни про:

  • про грошові видатки первинної профспілкової організації;
  • про надання нецільової благодійної (матеріальної) допомоги з профспілкових коштів;
  • про грошові виплати, як винагорода профспілковим активістам за поданнями голів профбюро підрозділів.